آمار بازدید

  • بازدید امروز : 52
  • بازدید دیروز : 47
  • بازدید کل : 22179

پیوند ها

ضعف و قدرت مخازن پلاستیکی


مخازن پلی اتیلن عمدتاً برای نگهداری و ذخیره آب و مایعات سازگار با پلی اتیلن و همچنین برای حمل و نقل مواد سازگار با این ماده ساخته می شوند. این مخازن پلاستیکی یا پلی اتیلن معمولاً در ساخت و ساز، کشاورزی و صنایع شیمیایی برای ذخیره و انتقال آب و سایر مایعات استفاده می شود. در حال حاضر در دنیا نگهداری، حمل و نقل و بسته بندی انواع سموم و بسیاری از مواد شیمیایی توسط همین کیسه های پلی اتیلن انجام می شود.

نقاط ضعف مخازن پلاستیکی

مخازن پلاستیکی عمر بسیار بیشتری نسبت به انواع دیگر مخازن دارند اما همانطور که همه می دانند هیچ محصولی دائمی نیست و مخازن و مخازن نگهداری و حمل مواد پس از مدتی ضعیف و از بین می روند. نقطه ضعف این مخازن در مقایسه با مخازن فلزی، آسیب پذیری آنها در برابر ضربه های مکانیکی قوی است که در نقطه ای وارد شده و باعث ترک خوردن و شکستن تانکر می شود. اگر مراقبت مناسب انجام شود، جای نگرانی نیست. خرید تانکر آب پلاستیکی کلیک کنید.

چگونه درست کنیم

امروزه مخازن پلاستیکی معمولاً با استفاده از فرآیندی به نام قالب گیری چرخشی ساخته می شوند. در کارخانه مخازن پلاستیکی، یک ترکیب پلیمری پودری با مواد محافظ اشعه ماوراء بنفش ترکیب شده و در قالب دو قسمتی ریخته می شود. مقدار ترکیبات محافظ UV مورد استفاده در این مخلوط به هدف نهایی مخزن در حال تولید بستگی دارد. سپس قالب را می بندند و در فر از قبل گرم شده با دمای مناسب می پزند.

در طی فرآیند گرمایش، قالب 360 درجه در دو جهت حرکت می کند. این حرکات باعث می شود که مخلوط حاصل با ذوب شدن ترکیب روی تمام قسمت های قالب بنشیند. پس از تکمیل فرآیند، قالب به اتاق خنک کننده منتقل می شود که در آن دما به آرامی کاهش می یابد و با کاهش دما، تشکیل مخزن کامل از قالب خارج می شود.مخازن پلاستیکی

جرم خاص

وزن مخصوص یک ماده، مقایسه وزن آن در واحد حجم با آب است. مخازن نه تنها در اندازه های مختلف، بلکه با درجات مختلف ذخیره سازی مواد با تراکم های مختلف تولید و به فروش می رسند. تولید کنندگان مخازن پلی اتیلن با ضخامت های مختلف را برای ذخیره مایعات با وزن مخصوص 1.0 تا 1.9 یا بیشتر طراحی و تولید می کنند.

مانند مخازن Superior شرکت Tanker Plastic با افزودن مواد تقویت کننده و بهبود دهنده به مواد اولیه مخزن، توانایی مخزن در تحمل تنش هیدرواستاتیکی ناشی از مواد ذخیره شده افزایش می یابد و مشکلی در ذخیره سازی وجود ندارد به عنوان مثال تانکر پلی اتیلن 1.0 با وزن مخصوص برای مقاومت در برابر مایعات با وزن 1000 کیلوگرم در مخزن 1000 لیتری طراحی شده است. و هنگام خرید باید به جرم مایعی که می خواهید ذخیره کنید توجه کنید. به طوری که در فرآیند ذخیره سازی مشکلی ایجاد نشود.

 

 

  انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 26

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "بازرگانی ساینا ویژن :" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما