آمار بازدید

  • بازدید امروز : 89
  • بازدید دیروز : 47
  • بازدید کل : 22216

پیوند ها

قیمت اسید اسکوربیک بصورت کیلویی در بازرگانی رامش نژاد


 

قیمت اسید اسکوربیک خوراکی کیلویی ویتامین C توسط گیاهان و حیوانات از گلوکز و گالاکتوز سنتز می شود. اما انسان‌ها، پرومته‌ها خوکچه‌های هندی، برخی از خفاش‌ها، و چندین پرنده آزید نصر قادر به سنتز بیوسنتز آنزیم L-glunolactone و kidase نیستند. بنابراین، این عامل یک ویتامین محسوب می شود.

اسید اسکوربیک

اسید اسکوربیک یک ترکیب آلی با فرمول C6H8O6 است که قبلا اسید هگزورونیک نامیده می شد. این ترکیب جامد سفید رنگی است که البته در برخی از نمونه ها در حضور ناخالصی ها زرد می شود. اسید اسکوربیک به خوبی در آب حل می شود و محلول کمی اسیدی تشکیل می دهد. همچنین یک عامل کاهنده ضعیف است.شیمی بازار

اسید اسکوربیک دارای دو انانتیومر (ایزومرهای آینه ای) است که با پیشوندهای L (برای Levo) و D (برای Dextro) مشخص می شوند.
اسید ال اسکوربیک ایزومری است که بیشتر با آن سروکار داریم. این ایزومر به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد و یکی از اشکال (ویتامر) ویتامین C یا C است. ویتامین C یک ماده ضروری برای ادامه زندگی انسان و بسیاری از موجودات زنده دیگر است.

کمبود ویتامین C می تواند باعث ایجاد اسکوربوت شود که زمانی در بین ملوانان در سفرهای طولانی دریایی رایج بود. ویتامین C به دلیل خواص آنتی اکسیدانی به عنوان مکمل غذایی و مکمل غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. ایزومر اسید اسکوربیک D می تواند به صورت شیمیایی تولید شود، اما نقش بیولوژیکی مهمی ایفا نمی کند.
به طور کلی اسید اسکوربیک را می توان از دو دیدگاه شیمیایی و بیولوژیکی به تفصیل تجزیه و تحلیل کرد. در این مقاله سعی شده است تا بررسی کاملی از نظر شیمیایی داشته باشیم و از مشکلات بیولوژیکی این ترکیب جلوگیری کنیم.

تاریخچه اسید اسکوربیک

آغاز کشف اسید اسکوربیک به زمانی برمی گردد که محققان دریافتند خوردن برخی غذاها در برابر اسکوربوت یا اسکوربوت محافظت می کند. اسکوربوت بیماری ناشی از ترکیب ویتامین C نامیده می شود. ویتامین C نقش اساسی در تولید پروتئین های ساختاری بدن (مانند کلاژن) دارد و کمبود آن باعث تضعیف ساختار بافت می شود.

سوپرابیون

  انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 22

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "بازرگانی ساینا ویژن :" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما