آمار بازدید

  • بازدید امروز : 105
  • بازدید دیروز : 47
  • بازدید کل : 22232

پیوند ها

پتاسیم گلوکونات در واکنش با اسید گلوکونیک


پتاسیم گلوکونات از واکنش بین پتاسیم و اسید گلوکونیک تولید می شود. پتاسیم یک ماده معدنی ضروری در بدن انسان است. کسانی که کمبود پتاسیم در جریان خون دارند (هیپوکالمی) گلوکونات پتاسیم را به عنوان یک مکمل معدنی مصرف می کنند تا مقدار لازم پتاسیم را در بدن خود دریافت کنند و در نتیجه کمبود پتاسیم در بدن را جبران کنند.

پتاسیم فراوان ترین کاتیون (تقریباً 150–160 میلی لیتر) در بدن انسان است. نظر: سدیم داخل سلولی کم است، در لوسمی کلیوی، سدیم غالب و مقدار پتاسیم کم است (3.5 تا 5 میلی لیتر در لیتر). یک آنزیم متصل به غشاء به نام سدیم-پتاسیم آدنوزین تری فسفاتاز (Na + K + ATPase) به طور فعال سدیم را از سلول و پتاسیم را به داخل سلول منتقل می کند.خدمات دارویی رضوی

حفظ گرادیان

برای حفظ گرادیان غلظت نسبت بین غلظت پتاسیم درون سلولی و خارج سلولی برای سیگنال دهی عصبی در بافت های تخصصی مانند قلب، مغز و ماهیچه های اسکلتی و همچنین برای حفظ عملکرد فیزیولوژیکی کلیه و حفظ تعادل اسید و باز ضروری است. غلظت بالای پتاسیم درون سلولی برای بسیاری از فرآیندهای متابولیک سلولی ضروری است. غلظت پتاسیم درون سلولی به عنوان یک مخزن برای کاهش غلظت پتاسیم خارج سلولی که در شرایط پاتولوژیک با از دست دادن پتاسیم بدن رخ می دهد، عمل می کند.

فارماکودینامیک

گلوکونات پتاسیم یک مکمل معدنی است که برای درمان یا پیشگیری از سطوح پایین پتاسیم خون استفاده می شود. سطح طبیعی پتاسیم در خون بسیار مهم است. پتاسیم به سلول ها، کلیه ها، قلب، ماهیچه ها و اعصاب کمک می کند.

بیشتر افراد با رعایت یک رژیم غذایی متعادل، پتاسیم کافی دریافت می کنند، اما برخی از بیماری ها مانند اسهال و استفراغ طولانی و شدید، مشکلات هورمونی مانند هیدالوسترونیسم یا مصرف قرص های ادرار آور باعث کاهش میزان پتاسیم در بدن می شود و در مواردی از این قبیل. برای شرایط داروهایی مانند گلوکونات پتاسیم تجویز می شود.جهان شیمی

فارماکوکینتیک

جذب: پتاسیم به سرعت و به خوبی جذب می شود
حجم توزیع: توزیع آن عمدتاً درون سلولی است
اتصال به پروتئین: اطلاعاتی در دسترس نیست

  انتشار : ۸ مهر ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 21

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "بازرگانی ساینا ویژن :" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما