آمار بازدید

  • بازدید امروز : 109
  • بازدید دیروز : 47
  • بازدید کل : 22236

پیوند ها

تاریخچه خرید گلدان میناکاری


یک بسته گلدان میناکاری شده، گل مسی و ترمه ابریشمی

محتویات این بسته:

  • گلدان میناکاری 20 سانتی، هنر مردم اصفهان
  • ترمه ابریشم 50 سانتی، هنر مردم یزد
  • گل مس، هنر اصفهانی ها

پیچیدن گلدان میناکاری، گل مسی و ترمه ابریشم ترکیبی جذاب و فوق العاده است. این بسته شامل دو هنر اصیل ایرانی میناکاری و ترمه می باشد.

ظروف میناکاری:

رنگ آمیزی و تزئین فلزاتی مانند طلا، نقره و مس با استفاده از رنگ و در دمای بالا را میناکاری می گویند. تاریخچه میناکاری نشان از ماندگاری این هنر در میان سایر صنایع دستی دارد.

مینای دندان از دیرباز بین مردم محبوبیت داشته است. و البته ظروف لعابی برای هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت مناسب هستند.

میناکاری، میناکاری یا میناکاری هنری است که قدمتی در حدود پنج هزار سال دارد و از صنایع دستی محسوب می شود. امروزه این هنر بیشتر بر روی مس انجام می شود، اما می توان آن را روی طلا، نقره و سرامیک نیز انجام داد. طلا و نقره تنها فلزاتی هستند که در ترکیب با مینا اکسید نمی شوند، بنابراین می توانند طرح ها را با جزئیات و با کامل ترین شباهت روی مینا اجرا کنند، در حالی که مینای مسی فاقد این کیفیت است.

میناکاری روی طلا و نقره هنر تشکیل مینای روی آن از ترکیب اکسیدهای فلزی و چند نوع نمک در دمای بالا (750 تا 850 درجه سانتیگراد) است. که رنگ ها در طول زمان و بر اساس دما ایجاد می شوند. امروزه در ایران مرکز تولید ظروف میناکاری در شهر اصفهان است و صنعتگران برجسته ای به تولید ظروف میناکاری مشغول هستند. قیمت گلدان میناکاری اینجا کلیک کنید.

تاریخچه این هنر در ایران به دوره هخامنشیان برمی گردد و در دوره ساسانی دچار دگرگونی اساسی شد و به عقیده بسیاری از پژوهشگران تاریخ هنر این دوره اوج شکوفایی هنر میناکاری است و معتقدند میناکاری ها بیزانس و به دنبال آن سایر کشورهای خارجی این هنر را توسعه دادند و با ویژگی های عالی و شگفت انگیز آن از هنرمندان ایرانی در دوره ساسانی آموختند.

نزدیکترین معنای لغوی مینا آسمان آبی است.

مینا اثری هنری است که در آن نقوش مختلفی معمولاً با قلم سفید بر روی ظروف مسی، نقره ای و طلایی حک می شود. رنگ زمینه زیر نقوش معمولاً آبی، سبز و گاهی قرمز است که اگر با چشم هنر به فضای داخلی ظروف لعابی بنگریم، ما را به یاد گستره آبی زیبای آسمان می اندازد. شاید به همین دلیل است که نام این هنر را مینا کاری می نامند.

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 17

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "بازرگانی ساینا ویژن :" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما