آمار بازدید

  • بازدید امروز : 97
  • بازدید دیروز : 47
  • بازدید کل : 22224

پیوند ها

ایزوتیازولین چیست


p><!-- x-tinymce/html

متیل ایزوتیازولین ، MIT یا MI (گاهی اوقات به اشتباه متیل ایزوتیازولینون نامیده می شود)، یک بیوسید (میکروارگانیسم) مصنوعی و نگهدارنده قوی در گروه ایزوتیازولینون است که در محصولات مراقبت شخصی و طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی استفاده می شود. بیوسید یا بیوسید در قوانین اروپا به عنوان یک ماده شیمیایی یا میکروارگانیسمی تعریف شده است که هدف آن از بین بردن، جلوگیری، خنثی کردن یا داشتن اثر کنترلی بر هر موجود مضر است.

این ماده به عنوان سیتوتوکسین شناخته می شود که می تواند انواع مختلف سلول ها را تحت تاثیر قرار دهد. استفاده از آن در طیف وسیعی از محصولات شخصی انسان مانند لوازم آرایشی، لوسیون ها، مرطوب کننده ها، حوله های بهداشتی، شامپوها و ضدآفتاب ها در دهه اول قرن بیست و یکم و به عنوان یک حساس کننده تماسی بیش از دو برابر شده است. کمیته علمی ایمنی مصرف کننده کمیسیون اروپا متیل ایزوتیازولینون و سایر مشتقات ایزوتیازولینون تولید شده توسط میکروارگانیسم ها برای کنترل رشد میکروبی در محلول های آبی استفاده می شود.

تولید ایزوتیازولین

روش های مختلفی برای سنتز و تولید این ماده وجود دارد که ایزوتیازولینون ها معمولاً در مقیاس صنعتی با مشتقات حلقه بسته کننده 3- سولفانیل پروپانامید تهیه می شوند. این به نوبه خود از اسید اکریلیک از طریق اسید 3 مرکاپتوپروپیونیک مطابق با واکنش زیر تولید می شود.

بسته شدن حلقه شامل تبدیل گروه تیول به گونه ای فعال است که توسط هسته از مرکز نیتروژن مورد حمله قرار می گیرد. این معمولاً شامل کلرزنی یا اکسیداسیون 3-sulfanylpropanamide به گونه های دی سولفید مربوطه است. این شرایط واکنش همچنین حلقه میانی ایزوتیازولیدین را اکسید می کند تا محصول مورد نظر را به دست آورد.

کاربرد ایزوتیازولین

به طور کلی از این ماده در تصفیه آب، مواد شوینده، صنایع آرایشی و بهداشتی، فلزکاری، تولید چسب و ضدعفونی تجهیزات پزشکی استفاده می شود. امروزه بسیاری از محصولات مانند ضد آفتاب، ضدعفونی کننده دست، شامپو، لوازم آرایشی، لوسیون و بسیاری از محصولات دیگر حاوی این ماده هستند.

در ساخت محصولات مراقبت از پوست و مو pubchem از این ماده به عنوان نگهدارنده در لوازم آرایشی از جمله شوینده ها، شامپوها و لوسیون ها استفاده می شود. این ماده به عنوان پایه و ماده اصلی در فرمولاسیون شامپوها استفاده می شود. این ماده به دلیل خاصیت ضد باکتریایی این ماده و مشتقات آن از رشد قارچ، باکتری و مخمر در محصولات مبتنی بر آب جلوگیری می کند و محصولات تا تاریخ انقضا سالم و عاری از هرگونه باتری و میکروب باقی می مانند.

از دیگر مصارف این ماده می توان به استفاده از ایزوتیازولین ویکی پدیا به عنوان یک عامل ضد جلبک و ضد باکتری در تصفیه آب، میادین نفتی، در تولید و تصفیه چرم اشاره کرد. از دیگر مشتقات ایزوتیازولینون می توان به متیل کلرو ایزوتیازولینون MCIT اشاره کرد این ماده یک ماده ضد میکروبی و نگهدارنده به شکل مایع غلیظ یا جامد محلول است که کاربردهای مختلفی در صنایع شوینده و مراقبت دارد.

کاربرد در فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی

این مواد در فرمول شامپو برای حفظ و جلوگیری از آلودگی باکتری های مختلف که به دلیل گرمی محیط حمام می توانند رشد کنند استفاده می شود، زیرا می توانند با باکتری هایی مانند نوکاردیا، استافیلوکوک و لیستریا که باعث بیماری های تنفسی مختلف می شوند، مبارزه کنند. بیماری های گوارشی و همچنین قارچ ها و مخمرها اثربخشی خوبی از خود نشان می دهند.

  انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 19

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "بازرگانی ساینا ویژن :" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما