آمار بازدید

  • بازدید امروز : 160
  • بازدید دیروز : 47
  • بازدید کل : 22287

پیوند ها

مخزن آب ایستاده و روش قالب گیری آن


p><!-- x-tinymce/html

ارتباط بین بقای انسان و آب غیرقابل انکار است. با وجود پیشرفت چشمگیر علم و فناوری در سال های اخیر، هنوز هیچ جایگزینی برای آب وجود ندارد! از تمدن های اولیه تا امروز نیاز به وسایل ذخیره آب وجود داشته است. و پاسخ به آن نیاز چه بود؟

مخزن آب ظرفی برای ذخیره آب است. توجه و نیاز به منبع آب برای ذخیره آب آشامیدنی، آبیاری کشاورزی، اطفاء حریق، دامپروری، تولید مواد شیمیایی، تهیه غذا و بسیاری کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. پارامترهای مخزن شامل طراحی کلی مخزن و انتخاب مصالح ساختمانی و پوشش می باشد. مخزن آب ایستاده کلیک کنید.

تولید مخازن آب

مواد مختلفی برای تولید مخازن آب استفاده می شود: پلاستیک (پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی بوتیلن)، فایبرگلاس، بتن، سنگ، فولاد (جوش داده شده یا پیچ، [1] کربن یا ضد زنگ). از گلدان های سفالی مانند ماتکی های مورد استفاده در جنوب آسیا نیز می توان برای ذخیره آب استفاده کرد. مخازن آب راه موثری برای کمک به کشورهای در حال توسعه برای ذخیره آب پاک هستند.

مخازن آب سازه های فلزی متشکل از پایه های فلزی (3 پایه یا 4 پایه یا 6 پایه) با یک مخزن بزرگ آب از جنس استنلس استیل در بالا هستند که به آن برج آب می گویند و برای ذخیره آب استفاده می شود. البته برای ساخت این مخازن می توان از چوب یا پلاستیک نیز استفاده کرد. برخی از این مخازن به سیستم آبرسانی شهری یا منطقه ای متصل هستند و از 2 لوله برای ورود و خروج آب استفاده می کنند.

این چشمه ها با افت فشار آب باز می شوند تا با استفاده از نیروی جاذبه زمین، آب را به سمت پایین بکشند و کمبود فشار آب و همچنین کمبود آب را جبران کنند. البته برخی از این منابع به سیستم آبرسانی شهری متصل نیستند و فقط برای مصرف سازمان یا شخص نصب می شوند.

همچنین در برخی موارد (مدل های قدیمی) این مخازن جریان ورودی ندارند و باید از بالای مخزن پر شوند. فواره های آب را می توان به صورت مستقل و فقط با فلز ساخت و یا می توان آن ها را در سازه ای بتنی با سازه فلزی درون آن قرار داد که در این حالت مانند برج است.

منبع‌های آب در مدل‌ها و اندازه‌های مختلفی در سراسر جهان قابل مشاهده است، مانند منبع آب هوایی (واقع در ارتفاع) و زمینی که می‌توان آن را بر بام یک خانه برای مصرف شخصی آن خانه گذاشت.

لایه و فوم موجود در مدل‌های فوم دار برخی از منبع‌های آب باعث سبکی مخزن و جلوگیری از هدر رفتن گرما از طریق دیواره و ثابت ماندن دمای مایعات داخل آن می‌گردد.

مخزن آب پلی اتیلن

تانکر آب پلی اتیلن همانطور که از نامش پیداست از پلی اتیلن ساخته شده و در حال حاضر یکی از متداول ترین تانکرهای تولید شده در ایران می باشد. مخزن آب پلی اتیلن معمولاً از نظر قیمت ارزانتر از مخزن فلزی است و در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است، اما در برابر ضربه های شدید یا شکستگی مقاومت کمتری نسبت به مخازن فلزی دارد.

مخازن آب پلی اتیلن در ایران عمدتا به روش قالب گیری چرخشی تولید و در مدل های تک لایه و سه لایه طراحی و ساخته می شوند. در مدل های سه لایه، یک لایه سیاه رنگ با جلوگیری از ورود نور به مخزن، از رشد جلبک در مخزن یا آب تانکر جلوگیری می کند.

مراحل ساخت مخازن پلی اتیلن

این فرآیند شامل چهار مرحله اصلی است:

1- تکمیل فرم صورتحساب
در این مرحله از فرآیند تولید مخازن آب پلی اتیلن، قالبی که از قبل به شکل محصول نهایی طراحی شده است، باز شده و مقدار مشخصی از مواد پلیمری لازم به صورت پودر در داخل آن ریخته می شود. نیمه پایینی قالب .

  انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 17

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "بازرگانی ساینا ویژن :" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما