آمار بازدید

  • بازدید امروز : 177
  • بازدید دیروز : 47
  • بازدید کل : 22304

پیوند ها

دستگاه بسته بندی شناور کولر و مخزن کولر


دستگاه بسته بندی شناور کولر اینجا کلیک کنید . شناور کولر آبی یکی از مهمترین اجزای کولر آبی است. این قطعه آب داخل مخزن کولر آبی را ثابت نگه می دارد. شناور از نشت آب از مخزن جلوگیری می کند و سطح آب را تنظیم می کند. شناورها انواع مختلفی دارند که رایج ترین نوع آن شناور پلاستیکی است که بیشتر در کولرهای آبی استفاده می شود.

در شناور پلاستیکی، یک توپ پلاستیکی نصب شده روی سر شناور، با قرار گرفتن در بالای سطح آب، مسیر ورودی آب به کولر آبی را تنظیم می کند و زمانی که سطح آب پایین می آید، شناور باعث باز شدن مسیر ورودی آب می شود. تنظیم نادرست شناور کولر آبی باعث سرریز شدن آب مخزن به داخل کولر می شود و یا بالعکس سطح آب کولر را پایین می آورد.

در هنگام نصب کولر آبی و یا تعمیرات دوره ای این واحد باید همیشه به تنظیم شناور کولر آبی توجه کرد و در صورت کارکرد نامناسب قطعات معیوب را تعویض کرد. نحوه تنظیم شناور کولر آبی در خنک سازی و افزایش راندمان کولر آبی تاثیر بسزایی دارد. در این مقاله در مورد نحوه نصب شناور کولر آبی، نحوه تنظیم شناور کولر آبی و نحوه تخلیه آب کولر صحبت خواهیم کرد.

شیر شناور چیست و برای چه شیرهایی کاربرد دارد؟

شیر شناور نوعی شیر اهرمی است که برای کنترل سطح آب و سایر مایعات در مخزن طراحی و ساخته می شود. هنگامی که سطح مایع در مخزن افزایش یا کاهش می یابد، شیر شناور سطح مایع را با باز و بسته شدن خودکار تنظیم می کند. شناور مرتبط با این شیرها یک توپی پلاستیکی یا فلزی توخالی است.

در واقع دلیل نامگذاری این نوع شیر، اتصال قسمت ساچمه ای به انتهای سر این نوع شیرها می باشد. باله ها آنقدر سبک ساخته شده اند که با بالا آمدن آب به سطح آب حرکت می کنند. انواع شیرهای شناور در کولرهای آبی، بویلرها، مخازن میعانات گازی، استخرها، تجهیزات اسپرینکلر، برج های خنک کننده، مخازن ذخیره سازی بسته یا باز و غیره استفاده می شود. در زیر به معرفی شیر شناور مورد استفاده در کولرهای آبی می پردازیم.

آشنایی با اجزای اصلی کولرهای آبی

قبل از صحبت در مورد نحوه تنظیم شناور کولر آبی، بهتر است با مهم ترین و اساسی ترین اجزای این دستگاه آشنا شوید.

منبع

 

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 18

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "بازرگانی ساینا ویژن :" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما