آمار بازدید

  • بازدید امروز : 37
  • بازدید دیروز : 47
  • بازدید کل : 22164

پیوند ها

ظروف مسی


وقتی صحبت از ظروف مسی می شود، یاد خانه پدربزرگ و مادربزرگ و طعم غذاهای شگفت انگیز مادربزرگمان می افتیم. امروزه ظروف مسی به دلیل خواص شناخته شده شان دوباره محبوب شده اند. برنج به هر شکلی زیباست و در صورت جلا و جلا به عنوان تزئین در بسیاری از جاها استفاده می شود و جلوه ای دو چندان به یک میز ساده می دهد. برای ادامه مطلب زیباترین آرکوپال اینجا کلیک کنید. اگر می خواهید ظروف برنجی آشپزخانه خود را تمیز کنید، نیازی به وسایل زیاد یا سفر به فروشگاه ندارید. چند وسیله ساده که معمولا در خانه دارید، تنها چیزی است که برای تمیز کردن و جلا دادن ظروف مسی نیاز دارید.

چرا ظروف مسی اینقدر ارزشمند هستند؟

تمیز کردن و پرداخت ظروف مسی

سرآشپزها در سراسر جهان برای ظروف مسی ارزش قائل هستند. زیرا ظروف بیشترین میزان انتقال حرارت را در بین بقیه ظروف دارند. علاوه بر این، حرارت یکنواخت ظروف به پخت بهتر و یکنواخت تر غذا کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که مس به دلیل وجود مواد ضد میکروبی در درمان میکروب ها، آنها را از بین می برد. این عملکرد یکی دیگر از مزایای پخت و پز با این نوع ظروف است. ظروف مسی بهترین جایگزین با ظروف سنگین به جای آلومینیوم هستند زیرا آلومینیوم اثرات بدی روی استخوان ها، خون و مغز دارد.
مس برای صرفه جویی در انرژی و پخت سریع نیز مفید است. اما حفظ درخشندگی و تمیز کردن ظروفمسی می تواند کاری دشوار و طاقت فرسا باشد. خبر خوب این است که گلدان های مسی را می توان با استفاده از چندین روش خانگی آبکاری کرد. با ما در این مقاله مجله ارکیده که از سایت آشپزخانه ترجمه شده است همراه باشید تا با روش های تمیز کردن و جلا دادن ظروف مسی آشنا شوید.

روش های آبکاری و سفید کردن مواد مسی

1. روش اول: ترکیب جادویی لیمو و نمک

تمیز کردن و پرداخت ابزار مسی

لیمو و نمک ترکیبی پنج ستاره هستند که برای مشکلات آشپزخانه (مانند تمیز کردن تخته های برش) عالی است. شما در حال حاضر این دو ماده غیر سمی را در آشپزخانه خود دارید، پس چرا از ترکیب این دو استفاده نکنید؟ این ترکیب سریع کار می کند و برنج شما را دوباره در عرض چند ثانیه می درخشد. به سادگی به نصف لیمو نمک اضافه کنید و سطح ظرف را با لیمو بمالید. این رب را می توان در مناطق آلوده مانند ته دیگ استفاده کرد و باید از این رب به مدت طولانی استفاده کرد.

  • آب یک لیمو را بگیرید.
  • نمک را به آن اضافه کنید و خمیر درست کنید
  • مواد را با پارچه ای روی بشقاب مسی پاک کنید.
  • ظرف مسی را با آب گرم بشویید
  • یک دستمال روی بشقاب بگذارید تا براق بماند

2. روش دوم: آیا سرکه به عنوان جایگزین لیمو عمل می کند؟

تمیز کردن و پرداخت ظروف مسی

اگر لیمو ندارید، می توانید آن را با سرکه جایگزین کنید. با این حال، بیشتر سرکه ها نسبت به آب لیمو اسیدی کمتری دارند و ممکن است روی لکه های سرسخت موثر نباشند.
یک قاشق غذاخوری نمک و یک فنجان سرکه را در یک کاسه بزرگ بریزید. با آب پر کنید.

قابلمه مسی را در قابلمه قرار دهید

را به جوش بیاورید. تا زمانی که لکه ها و تاریکی ها از بین برود.
وقتی ظرف سرد شد با مایع بشویید و آبکشی کنید. سپس بگذارید خشک شود

روش سوم: جادوی آرد برای تمیز کردن و براق شدن ظروف مسی

تمیز کردن و پرداخت ظروف مسی

خمیری که از ترکیب سرکه، نمک و آرد تهیه می شود یکی از موثرترین روش ها برای تمیز کردن و سفید کردن ظروف مسی است. نمک موجود در این ترکیب به عبور خواص اسیدی سرکه از سطح زنگ زده ظرف کمک می کند. نمک همچنین به عنوان یک عامل ساینده عمل می کند. اما ماده جادویی در این ترکیب آرد است که اثر سایشی ایجاد می کند و در نهایت درخشندگی را به دیگ مسی باز می گرداند. برای استفاده از این روش به نمک، آرد، سرکه و دستمال آشپزخانه نیاز دارید.

  • یک قاشق چایخوری نمک را به یک فنجان سرکه اضافه کنید
  • آرد را کم کم اضافه کنید و خمیر را ورز دهید.
  • لکه های تیره را در خمیر قرار دهید
  • آن را به مدت 15 دقیقه در همان حالت قرار دهید.
  • ظروف مسی را با آب داغ بشویید

استفاده از سس گوجه فرنگی برای تمیز کردن ظروف مسی نیز مفید است. نمک و سرکه در سس گوجه فرنگی به از بین بردن لکه های مسی از غذا کمک می کند. برای صیقل دادن یک تابه مسی، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری موم زنبور عسل مخلوط کنید و خوب هم بزنید. موم را می توان در مایکروویو یا در فر نرم کرد. موم به سرعت سفت می شود. پس هر چه زودتر روغن زیتون را به آن اضافه کنید. سپس سطح ظرف را کاملا با این مخلوط می پوشانیم. می توانید این کار را با یک برس یا سواب پنبه ای انجام دهید. این کار را تکرار کنید تا درخشش به ظرف مسی شما برگردد.

سس گوجه فرنگی را روی تابه مسی بریزید.

اجازه دهید سس گوجه فرنگی به مدت یک ساعت روی بشقاب بماند تا تاثیر آن را ببینید.
سپس سس گوجه فرنگی را با یک دستمال تمیز از قابلمه پاک کنید.

  انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 26

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "بازرگانی ساینا ویژن :" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما