آمار بازدید

  • بازدید امروز : 147
  • بازدید دیروز : 47
  • بازدید کل : 22274

پیوند ها

دال و اسلب چیست ؟


دال ها، زیرزمین ها و فضاهای خزنده سه سیستم پایه اصلی مورد استفاده در خانه ها هستند. در مناطق مرطوب و ساحلی، گاهی اوقات مرسوم است که خانه ها را روی پست نیز قرار دهند. برای اطلاعات بیشتر در مورد بازسازی خانه های کلنگی در اصفهان کلیک کنید.

اسلب

دال احتمالاً ساده ترین پایه برای ساخت است. این یک پد بتنی صاف است که مستقیماً روی زمین ریخته می شود. آماده سازی محل بسیار کمی، قالب بندی بسیار کمی برای بتن و کار بسیار کمی برای ایجاد نیاز دارد. در مکان‌های هموار در آب‌وهوای گرم‌تر به خوبی کار می‌کند - در شمال با مشکلاتی مواجه است، زیرا زمین در زمستان یخ می‌زند و این یخ زدگی می‌تواند در بدترین حالت تخته را جابجا کند و حداقل منجر به کف‌های سرد در زمستان شود. سطح مقطع یک دال معمولی به این صورت است.

در اطراف لبه دال، بتن تیری را تشکیل می دهد که احتمالاً 2 فوت عمق دارد. بقیه دال 4 یا 6 اینچ ضخامت دارد. یک لایه شن 4 یا 6 اینچی در زیر دال قرار دارد. یک ورق پلاستیکی 4 میلی متری بین بتن و شن قرار دارد تا رطوبت را از بین ببرد. مشبک سیمی 6 اینچ در 6 اینچ (که با خط نقطه در دال نشان داده می شود) و میله های تقویت کننده فولادی (که توسط دایره های سفید در پایین تیرها نشان داده شده است) در بتن تعبیه شده است.

دال شناور چیست ؟

اغلب می شنوید که از این نوع پی به عنوان "دال شناور" یاد می شود - روی خاک "شناور" می شود و بتن عمیق تر اطراف لبه آن را در جای خود نگه می دارد. در آب و هوای شمالی، بتن اطراف لبه باید به اندازه کافی عمیق شود که در زمستان زیر خط یخبندان باقی بماند.

یک چیز در مورد دال این است که لوله فاضلاب و گاهی اوقات قسمت زیادی از مجرای برق باید قبل از ریختن بتن در جای خود قرار گیرد. لوله های فاضلاب در واقع در دال تعبیه شده اند.

خانه ای با زیرزمین با سوراخی به عمق 8 فوت شروع می شود. در پایین سوراخ یک دال بتنی قرار دارد و سپس دیوارهای بتنی یا بلوک خاکستری دیوارهای بیرونی زیرزمین را تشکیل می دهند. در واقع، یک زیرزمین در اکثر موارد به سه قسمت ریخته می شود: "تیرها"، سپس دیوارها، و سپس دال داخل دیوارها، مانند این.

این روش به ضد آب نگه داشتن زیرزمین کمک می کند. قطعه L شکل یک میله تقویت کننده فولادی برای اتصال تیر و دیوار به یکدیگر است.

فضای خزنده چندین مزیت نسبت به زیرزمین ها و دال ها دارد:

خانه را از روی زمین بلند می کند (به ویژه در مناطق مرطوب یا مستعد موریانه مهم است).
قیمت آن بسیار کمتر از زیرزمین است و از نظر قیمت با دال قابل مقایسه است.
کانال کشی و لوله کشی می توانند در فضای خزنده اجرا شوند، به این معنی که سرویس دهی و جابجایی آنها در طول عمر خانه آسان است.

بیشتر اوقات، یک فضای خزنده از بلوک خاکستر با رو به آجر ساخته شده است.

این دقیقاً چگونه خانه نمونه ما در کنار هم قرار گرفته است. تصویر بالا نشان می دهد که فونداسیون تمام شده چگونه به نظر می رسد.

  انتشار : ۳ دی ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 27

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "بازرگانی ساینا ویژن :" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما