آمار بازدید

  • بازدید امروز : 175
  • بازدید دیروز : 47
  • بازدید کل : 22302

پیوند ها

ساخت و ساز


ساخت و ساز

یک اصطلاح کلی به معنای هنر و علم برای تشکیل اشیا، سیستم ها یا سازمان ها است، [1] و از لاتین constructio (از com- "با هم" و struere "انباشته کردن") و ساخت و ساز فرانسوی قدیم آمده است. ساختن فعل است: عمل ساختن، و اسم ساختن است: چگونه چیزی ساخته می شود، ماهیت ساختار آن.

در پرکاربردترین زمینه، ساخت و ساز فرآیندهای مربوط به تحویل ساختمان‌ها، زیرساخت‌ها، تأسیسات صنعتی و فعالیت‌های مرتبط را تا پایان عمرشان پوشش می‌دهد. معمولاً با برنامه ریزی، تأمین مالی و طراحی شروع می شود و تا زمانی که دارایی ساخته و آماده استفاده شود ادامه می یابد. ساخت و ساز همچنین تعمیرات و تعمیرات، هرگونه کار برای توسعه، گسترش و بهبود دارایی و تخریب، برچیدن یا از کار انداختن نهایی آن را نیز پوشش می دهد.

صنعت ساخت و ساز سهم قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی (GDP) بسیاری از کشورها دارد. مخارج جهانی فعالیت های ساختمانی در سال 2012 حدود 4 تریلیون دلار بود. امروزه هزینه های صنعت ساخت و ساز از 11 تریلیون دلار در سال فراتر رفته است که معادل حدود 13 درصد تولید ناخالص داخلی جهانی است. پیش بینی می شد که این هزینه در سال 2030 به حدود 14.8 تریلیون دلار افزایش یابد.[3]

اگرچه صنعت ساختمان باعث توسعه اقتصادی می شود و مزایای غیر پولی بسیاری برای بسیاری از کشورها به همراه دارد، اما یکی از خطرناک ترین صنایع است. به عنوان مثال، حدود 20٪ (1061) از تلفات صنعت ایالات متحده در سال 2019 در ساخت و ساز اتفاق افتاده است.

بخش های صنعت ساختمان

مونتاژ صنعتی یک اکسید کننده حرارتی در ایالات متحده آمریکا

به طور کلی، سه بخش ساخت و ساز وجود دارد: ساختمان، زیرساخت و صنعتی:

ساخت و ساز ساختمان معمولاً به دو بخش مسکونی و غیر مسکونی تقسیم می شود.

برای ادامه مطلب اجرای آرماتوربندی سقف اینجا کلیک کنید.

زیرساخت که مهندسی عمران سنگین یا سنگین نیز نامیده می شود، شامل کارهای عمومی بزرگ، سدها، پل ها، بزرگراه ها، راه آهن، آب یا فاضلاب و توزیع آب و برق می باشد.
ساخت و ساز صنعتی شامل ساخت و سازهای دریایی (عمدتاً تأسیسات انرژی)، معدن و معدن، پالایشگاه ها، فرآوری شیمیایی، تولید برق، آسیاب ها و کارخانه های تولیدی است.
این صنعت همچنین می تواند به بخش ها یا بازارها طبقه بندی شود.

[7] برای مثال، Engineering News-Record (ENR)، یک مجله تجاری ساخت و ساز مستقر در ایالات متحده، داده هایی را در مورد اندازه پیمانکاران طراحی و ساخت و ساز گردآوری و گزارش کرده است. در سال 2014، داده ها را به 9 بخش بازار تقسیم کرد: حمل و نقل، نفت، ساختمان، نیرو، صنعتی، آب، تولید، فاضلاب/پسماند، مخابرات، زباله های خطرناک و دسته دهم برای پروژه های دیگر.[8] ENR از داده های حمل و نقل، فاضلاب، زباله های خطرناک و آب برای رتبه بندی شرکت ها به عنوان پیمانکاران سنگین استفاده کرد.

طبقه‌بندی استاندارد صنعتی و سیستم جدیدتر طبقه‌بندی صنعت آمریکای شمالی، شرکت‌هایی را که ساخت‌وساز انجام می‌دهند یا درگیر ساخت‌وساز هستند به سه زیربخش طبقه‌بندی می‌کنند: ساخت و ساز ساختمان، ساخت‌وساز مهندسی عمران و سنگین، و پیمانکاران تجاری تخصصی. همچنین دسته بندی هایی برای شرکت های خدمات حرفه ای (به عنوان مثال، مهندسی، معماری، نقشه برداری، مدیریت پروژه) وجود دارد.

ساخت خانه

ساخت و ساز مسکونی ممکن است توسط مالکان انفرادی زمین (خود ساخت)، توسط سازندگان خانه های متخصص، توسط توسعه دهندگان املاک، توسط پیمانکاران عمومی، یا توسط ارائه دهندگان مسکن عمومی یا اجتماعی (به عنوان مثال: مقامات محلی، انجمن های مسکن) انجام شود. در جایی که سیاست‌های منطقه‌بندی یا برنامه‌ریزی محلی اجازه می‌دهد، توسعه‌های با کاربری مختلط ممکن است شامل ساخت و سازهای مسکونی و غیرمسکونی (مانند: خرده‌فروشی، اوقات فراغت، ادارات، ساختمان‌های عمومی و غیره) باشد.

شیوه‌ها، فناوری‌ها و منابع ساخت‌وساز مسکونی باید با مقررات و آیین‌نامه‌های اجرایی ساختمان محلی مطابقت داشته باشد. مصالحی که در این منطقه به راحتی در دسترس هستند معمولاً مصالح ساختمانی مورد استفاده را دیکته می کنند (به عنوان مثال: آجر در مقابل سنگ در مقابل چوب). هزینه های ساخت و ساز بر اساس هر متر مربع (یا هر فوت مربع) برای خانه ها می تواند به طور چشمگیری بر اساس شرایط سایت، مسیرهای دسترسی، مقررات محلی، صرفه جویی در مقیاس (خانه های طراحی شده سفارشی اغلب گران تر هستند) و در دسترس بودن متفاوت باشد. تاجران ماهر

ساخت و ساز غیر مسکونی

ساخت ساختمان فدرال رزرو در کانزاس سیتی، میسوریبسته به نوع ساختمان، ساخت و ساز ساختمان های غیر مسکونی را می توان توسط طیف گسترده ای از سازمان های خصوصی و دولتی، از جمله مقامات محلی، نهادهای آموزشی و مذهبی، شرکت های حمل و نقل، خرده فروشان، هتلداران، توسعه دهندگان املاک، موسسات مالی و سایر شرکت های خصوصی خریداری کرد. . . بیشتر ساخت و ساز در این بخش ها توسط پیمانکاران عمومی انجام می شود.

  انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 24

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "بازرگانی ساینا ویژن :" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما