آمار بازدید

  • بازدید امروز : 136
  • بازدید دیروز : 47
  • بازدید کل : 22263

پیوند ها

کاربرد کناف


کاربرد کناف

کناف متعلق به خانواده Malvaceae است که به دلیل اهمیت اقتصادی و باغداری مورد توجه قرار گرفته است. دانه کناف جزء ارزشمند گیاه کناف است. چندین سال است که در درجه اول به عنوان محصول بند ناف و در درجه دوم به عنوان خوراک دام استفاده می شود. پتانسیل استفاده از دانه کناف به عنوان منبع محصولات غذایی به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته است. مصرف کنندگان بیشتر به محصولات غذایی گیاهی سالم و طبیعی علاقه مند می شوند. دانه کناف، محصول آینده با منبع غنی از مواد مغذی ضروری و منبع عالی از ترکیبات گیاهی، ممکن است نقش مناسبی در تولید غذاهای گیاهی با ارزش افزوده داشته باشد. در حال حاضر از دانه کناف و اجزای ارزش افزوده آن به‌عنوان ترکیب یا جزء اصلی محصولات غذایی به‌طور مؤثری برای خواص تغذیه‌ای و عملکردی آن‌ها استفاده نشده است. این بررسی بر روی کاربردهای غذایی احتمالی دانه کناف و اجزای ارزش افزوده آن بر اساس ترکیبات غذایی و خواص عملکردی موجود در ادبیات، با هدف ارائه مروری بر کاربردهای غذایی احتمالی این دانه کم استفاده تمرکز دارد.

برای ادامه مطلب قیمت اجرای کناف در سال 1401 اینجا کلیک کنید.

این بررسی بر مقدمه ای کوتاه در مورد گیاه کناف، عملکرد تغذیه ای، ترکیب لیپیدها و پروتئین ها و کاربردهای غذایی دانه تمرکز دارد. این بررسی به طور مفصل در مورد بذر بحث می کند. اجزای فعال زیستی، غنی سازی آنتی اکسیدان نان گندم، عوامل ضد میکروبی، به عنوان آرد خوراکی، به عنوان روغن خوراکی و منبع پروتئین در سیستم غذایی. این بررسی با بحث در مورد دیگر کاربردهای غذایی احتمالی دانه کناف پایان می یابد. نیاز دانشمندان و فناوران صنایع غذایی برای بهره برداری از این محصول طبیعی کشاورزی به عنوان یک ماده غذایی با ارزش افزوده بسیار حائز اهمیت و تاکید است.

قیمت اجرای کناف

کناف (Hibiscus cannabinus L.) یک محصول فیبر علفی یک ساله و یک روزه کوتاه است که متعلق به خانواده Malvaceae است (Hng, Khor, Tadashi, Aini, & Paridah, 2009). خانواده Malvaceae به دلیل اهمیت اقتصادی و باغبانی خود مورد توجه قرار گرفته اند (Akinrotimi & Okocha، 2018). کناف متعلق به جنس Hibiscus است که گسترده است و شامل بیش از 200 گونه است که یکساله یا چند ساله هستند (Hassan, Bhuyan, Islam, Hoque, & Monirul, 2018). کناف مربوط به پنبه (Gossypium hirsutum L.)، جوت (Corchorus Spp.) و بامیه (Abelmoschus esculentus L.) است (Webber, Bhardwaj, & Bledsoe, 2003) (شکل 1). کناف یکی از مهمترین محصولات فیبری در جهان است (Akinrotimi & Okocha, 2018). از انواع مختلفی از اجزای مفید مانند ساقه، برگ و دانه با بخش‌های مفید مختلف از جمله الیاف، رشته‌های فیبر، پروتئین‌ها، روغن‌ها و مواد شیمیایی آللوپاتیک تشکیل شده است (Akinrotimi & Okocha, 2018). ویژگی های این اجزا باعث می شود تا انواع محصول فراوان به دست آید و استفاده و توسعه مستمر انجام شود (مصطفی، رحمان، و گوش، 2013؛ سو، چن، و لین، 2004). کناف را می توان تحت شرایط آب و هوایی کافی کشت کرد (Rowell, Sanadi, Jacobson, & Caulfield, 1999). با پایه چوبی می تواند تا 2.5 تا 4.5 متر رشد کند.

کناف در طول تاریخ به عنوان یک محصول بند ناف (طناب، ریسمان، و گونی) استفاده می‌شود و کاربردهای تجاری آن به مصارف مختلف دیگری مانند جاذب، محصولات کاغذی، مصالح ساختمانی و خوراک دام تبدیل شده است. کناف از چهار جزء مفید مهم تشکیل شده است. دانه ها، ساقه ها، برگ ها و گل ها (شکل 2). هر کدام از این اجزا کاربردهای متفاوتی دارند. طول ساقه های کناف می تواند به 1 تا 2 متر برسد. طول برگ ها 10 تا 15 سانتی متر است، گل ها به قطر 8 تا 15 سانتی متر می توانند سفید، زرد یا بنفش باشند. یا سفید یا زرد مرکز معمولاً بنفش تیره است. میوه آن کپسولی به قطر 2 سانتی متر و حاوی تعداد زیادی دانه است. از برگ های کناف که سرشار از آنتی اکسیدان ها و محتویات فنلی هستند به عنوان سبزی استفاده می شود (ریو و همکاران، 2017). دانه ای که قبلاً به عنوان مواد زائد در نظر گرفته می شد، گزارش شده است که حاوی مقادیر زیادی روغن غنی از آنتی اکسیدان است (چان و اسماعیل، 2009؛ ریو و همکاران، 2017).

  انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 29

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "بازرگانی ساینا ویژن :" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما